Op 2 accommodaties na àlle natuurgrasvelden klaar voor competitiestart

Het zag er lange tijd slecht uit voor een flink aantal voetbalclubs in Rotterdam met natuurgrasvelden. Verandering in de weersomstandigheden, overuren door de clubvrijwilligers en extra inzet van het onderhoudsteam van Sportbedrijf Rotterdam, dat in opdracht van de gemeente de velden beheert, heeft zijn vruchten afgeworpen. Nagenoeg alle Rotterdamse clubs met natuurgrasvelden kunnen deze velden bij de start van de competitie op 22 en 23 september gebruiken.

Er zijn 3 clubs waarvan 1 of 2 velden bij het begin van de competitie niet gebruikt kunnen worden; VV Pernis, SV Pretoria en Egelantier Boys. VV Pernis beschikt over 2 natuurgrasvelden en 1 kunstgrasveld. Bij Pretoria en Egelantier Boys, die samen gebruik maken van dezelfde accommodatie aan de Schulpweg met enkel 2 natuurgrasvelden, is de situatie ook nijpend. De verwachting is dat beide natuurgrasvelden van VV Pernis en 1 natuurgrasveld van Pretoria en Egelantier Boys minimaal tot 30 september niet worden vrijgegeven. Alle genoemde clubs hebben dus slechts 1 veld tot hun beschikking voor de eerste 2 competitieweekenden.