Ontdek een sport tijdens de Sport Experience

Van boksen tot boomklimmen en van tennis tot yoga. Kinderen (2-12 jaar) in Rotterdam-Centrum en Delfshaven kunnen van 12 tot en met 21 september gratis kennismaken met allerlei sporten tijdens de Sport Experience. Tien dagen lang worden er tweehonderd activiteiten georganiseerd.

Op de basisscholen in Delfshaven en Centrum wordt aan alle kinderen een keycord met pas, inclusief persoonlijke QR-code, uitgedeeld. Hiermee kunnen ze bij de sportactiviteit ‘inchecken’ om vervolgens meteen te starten met een training of clinic. Om hen een totale beleving van de diversiteit van sport mee te geven, kunnen kinderen zo vaak meedoen als ze willen.

Prijzen

Om kinderen extra te motiveren zijn er prijzen te winnen, zoals een gratis lidmaatschap. Zo maken ze bijvoorbeeld kans op een half jaar lidmaatschap bij Dansh Urban Gym of drie maanden gratis dansen bij Got2Groove.

Sportbedrijf Rotterdam organiseert in samenwerking met Rotterdam Sportsupport en gemeente Rotterdam deze Sport Experience. De verschillende sportactiviteiten worden aangeboden door lokale sport- en beweegaanbieders uit de buurt. Dit is een mooie manier om gratis van alles uit te proberen. Als kinderen een sport ontdekken die ze leuk vinden, kunnen ze meteen lid worden.

Kijk voor meer informatie op https://www.sportexperience2018.nl en check het promofilmpje van niemand minder dan Royston Drenthe: https://youtu.be/O8PiMla3pCU

foto: De Betrokken Spartaan