Alle natuurgrasvelden dit weekend weer bespeelbaar

De extreem hete en droge zomer zorgde in de vakantieperiode voor de nodige hoofdbrekens bij Rotterdamse voetbalclubs. Het bewateren van de natuurgrasvelden leverde problemen op; vrijwilligers draaiden overuren om de droogte te bestrijden en dat lukte niet overal. De onderhoudsploeg van Sportbedrijf Rotterdam sprong bij om de clubs met de grootste problemen te ondersteunen. Met resultaat; komend weekend zijn ook de laatste velden beschikbaar om te bespelen.

De grootste problemen deden zich voor op 2 locaties; 1 gedeeld natuurgrasveld van SV Pretoria en Egelantier Boys en 2 grasvelden van VV Pernis konden de eerste 2 competitieronden niet gebruikt worden. Dankzij de inspanningen van de clubs, het onderhoudsteam van Sportbedrijf Rotterdam en de verbeterde weersomstandigheden, kunnen alle velden op deze accommodaties komend weekend weer gebruikt worden. Sportbedrijf Rotterdam blijft in contact met de betrokken verenigingen om te zoeken naar een structurele oplossing om herhaling van dit probleem in de toekomst te voorkomen.