Zwemcentrum Rotterdam en Sportcentrum de Rozenburcht behalen Keurmerk Veilig & Schoon

Sportcentrum de Rozenburcht en Zwemcentrum Rotterdam ontvangen op 30 januari het Keurmerk Veilig & Schoon uit handen van Erik Willems, Regioadviseur bij Nationale Raad Zwemveilig. Het Keurmerk Veilig & Schoon is het branchekeurmerk voor zwembaden. Alle zwembaden in Nederland dienen te voldoen aan gestelde wet- en regelgeving. Met dit keurmerk geeft de zwembadbranche gehoor aan wensen en eisen die klanten, eigenaren, zwembadmanagement en overheden stellen aan zwembaden.

Beide zwembaden zijn onderdeel van Sportbedrijf Rotterdam. Het Sportbedrijf, dat vorig jaar is opgericht, exploiteert 10 zwembaden in Rotterdam. De nieuwste aanwinst is het in januari 2018 opgerichte Zwemcentrum Rotterdam, dat o.a. een uniek 50-meter wedstrijdbad bezit.

Zwemcentrum Rotterdam is één van de eerste wapenfeiten van gebiedsontwikkelingsproject Hart van Zuid. Het zwembad ontving onlangs ook de Steden in Beweging Award 2018 en een eervolle vermelding tijdens de uitreiking van de Rotterdam Architectuurprijs. Met de komst van dit zwembad is het nieuwe elan van het Zuidpleingebied tastbaar geworden.

Sportcentrum de Rozenburcht is ruim een jaar daarvoor geopend en onderscheidt zich van andere sportcentra door haar duurzame en energiebesparende karakter. De uitreiking van het keurmerk is een belangrijke mijlpaal voor deze nieuwe locaties.

Het Keurmerk Veilig & Schoon betekent een kwaliteitsslag en omvat verschillende wettelijke kaders die voor zwembaden van toepassing zijn. Met het behalen van het Keurmerk Veilig & Schoon toont het management van Sportcentrum de Rozenburcht aan dat bedrijfsprocessen ten aanzien van hygiëne en veiligheid goed zijn geregeld en goed worden uitgevoerd door de medewerkers.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Sportcentrum De Rozenburcht - Peter van Viersen, 06- 13 66 76 66

Zwemcentrum Rotterdam – Nicos Vlachos, 06-51 21 88 23

Het Keurmerk Veilig & Schoon is hét Keurmerk van de zwembadbranche en wordt beheerd door Stichting Zwembadkeur, geïnitieerd door de brancheorganisaties Vereniging Sport en Gemeenten, RECRON en de voormalige WVBZ onder onafhankelijk voorzitterschap. Officiële keuring vindt plaats door de onafhankelijke en deskundige certificerende instellingen KIWA en LLOYD's. De Nationale Raad Zwemveiligheid verzorgt het beheer van het Keurmerk Veilig & Schoon in opdracht van Stichting Zwembadkeur. Kijk ook op www.zwembadkeur.nl.