Aquasporten op z'n Rotterdams: Sport met een natte T!

Vandaag gaat de nieuwste campagne van Sportbedrijf Rotterdam van start. ‘Sport met een natte T’ legt de nadruk op aquasport op z’n Rotterdams. Helemaal niet ingewikkeld of elitair, maar juist voor iedere Rotterdammer. Floatfit bijvoorbeeld, is gewoon ‘je eigen fit drijven’ en het snelklinkende Swimfast is ‘je eigen helemaal uit je verschoning lopen te zwemmen’. En zo zijn er wel 10 sporten die je als echte Rotterdammer prima kunt beoefenen. En dat is dan ook het doel; heel de stad aan het ‘aquasporten' krijgen.

Het startsein voor de campagne wordt gegeven door ras-Rotterdammer Roel Pot. Om de actie direct goed te beginnen krijgt Roel een les Swimfast. Op zijn geheel eigen, onnavolgbare Rotterdamse wijze natuurlijk. “Je eigen helemaal de pleurus zwemmen. Lekker man, je eigen een beetje nat leggen te klotsen. Ja toch, niettan?! Dat is sport voor ieder Rotterdammert... sport met een natte T!” Naast de opening van de campagne zal Roel Pot in een serie korte video’s de aquasporten uitproberen. Deze serie zal te zien zijn via de website, op onze Facebookpagina en op YouTube.

Hqdefault

Sportbedrijf beheert en exploiteert 10 zwembaden verspreid over de stad. In totaal biedt het 10 verschillende aquasporten aan. Floatfit en Aquajump bijvoorbeeld, richten zich vooral op de ervaringsgerichte sporter. Sporten als Swimfast, Aquapower en Aquabootcamp zijn voor sporters die zich meer op prestatie richten. En bij de sociale groepslessen Aquarobics, Aquajoggen, Fifty Fit en Fit en Soepel staan naast lichaamsbeweging vooral ook sociale contacten en gezelligheid centraal. In september start de nieuwste aquasport Aquadrums: speciaal voor de Phil Collins fans. Zo biedt Sportbedrijf Rotterdam dus voor elk wat wils!

Een volledig overzicht van alle aquasporten en de zwembaden waarin deze sporten met een natte T worden aangeboden, is te vinden op de website sportbedrijfrotterdam.nl/aquasport. Kaartjes voor de lessen zijn te verkrijgen aan de kassa bij het betreffende zwembad bij jou in de buurt.

De campagne loopt van 9 mei tot eind augustus. Tijdens die periode, maar natuurlijk ook daarna, zijn de aquasporten volop te beoefenen. Het doel van Sportbedrijf Rotterdam is duidelijk: iedereen in beweging krijgen!