Zuid springt eruit!

Onder de noemer ‘Zuid springt eruit’ organiseert Sportbedrijf Rotterdam zaterdag 18 mei 2019 een pop-up jumpevent. Zo worden er rondom Rotterdam Ahoy en winkelgebied Zuidplein allerlei sportactiviteiten georganiseerd, waarbij het thema ‘jump’ duidelijk zichtbaar is.

De grootste eyecatcher wordt een 60-meter hoge skyfall. De echte waaghalzen kunnen daar hun sprong in het diepe wagen. Maar ook sporten als atletiek, basketbal, turnen, boksen, freerunning en cheerleading, zijn vertegenwoordigd. Al deze activiteiten worden uitgevoerd door lokale Rotterdamse sportaanbieders.

Voor degene die iets minder adrenaline zoeken is er genoeg te doen. Zuid springt eruit in de breedste zin van het woord. “De thema’s jump en waaghals zijn heel toepasselijk om de jeugd te stimuleren”, zegt Ronald van Ombergen, directeur Sportbedrijf Rotterdam. “Want je kunt ook op andere vlakken een sprong in het diepe wagen. Zo kunnen kinderen bij ons hun zwemdiploma halen of mensen kunnen een keer een andere sport uitproberen dat buiten hun comfortzone ligt. Dat kan een behoorlijke uitdaging zijn. Wij willen ook die Rotterdammer inspireren om het er een keertje op te wagen”. Het Sportbedrijf heeft dan ook maar één doel en dat is, heel Rotterdam in beweging.

Hqdefault

Door het verrassingseffect van een pop-up event, zijn er vooraf geheimzinnige teasers gedeeld onder de afzender #waaghals. De morphsuits moeten nog meer nieuwsgierigheid opwekken om zaterdag een kijkje te komen nemen. Het jumpevent is één van de activiteiten dat georganiseerd wordt op Rotterdam zuid in samenwerking met verschillende partners, samen voor een kloppend Hart van Zuid.

Sportbedrijf Rotterdam is actief door heel Rotterdam. Met zwem-, binnen- en buitenlocaties, maar ook door activiteiten te organiseren bij scholen, in verschillende buurten, rondom grote events in de stad en door ondersteuning van sportaanbieders.

312738 190409 sbr jump waaghals socialmedia square 3 a4275a large 1557992503