Problemen met beregening natuurgrasvelden verholpen

Vorige zomer had Nederland en dus ook Rotterdam te maken met een extreem hete en droge zomer. Veel sportclubs hebben met man en macht gewerkt om de natuurgrasvelden op tijd speelklaar te krijgen, met waar nodig ondersteuning van Sportbedrijf Rotterdam, dat verantwoordelijk is voor het groot onderhoud van de Rotterdamse sportvelden.  Dat probleem wilde Sportbedrijf Rotterdam voor het komende jaar koste wat kost voorkomen.

Op twee terreinen was de nood het hoogst, omdat er geen grondwater beschikbaar was voor de beregening van de velden. Uiteindelijk konden de betrokken clubs, SV Pretoria en Egelantier Boys (die samen één accommodatie delen) en VV Pernis hun competitie wel starten op de velden, maar tijdens de seizoensvoorbereiding waren de velden niet bespeelbaar.

Het afgelopen jaar heeft Sportbedrijf Rotterdam daarom in overleg met de gemeente gewerkt aan een structurele oplossing. Op beide accommodaties worden beregeningsinstallaties en silo’s geplaatst om de velden van water te voorzien. Naar verwachting worden de installaties in september opgeleverd. Tot die tijd neemt Sportbedrijf Rotterdam de beregening van deze accommodaties voor haar rekening. Want wie wíl sporten, moet kúnnen sporten op een goed verzorgd veld.