010Moves is dé uitmarkt voor de top- en breedtesport in Rotterdam

Op zaterdag 14 september organiseert Sportbedrijf Rotterdam, in samenwerking met Rotterdam Sportsupport en Rotterdam Topsport, het event 010Moves. Deze uitmarkt voor de georganiseerde sport vindt plaats op het voorplein van Ahoy.

Tijdens 010Moves vinden tussen 11.00 – 16.00 uur allerlei (gratis) sportactiviteiten plaats voor de jeugd van Rotterdam. Dit alles wordt aangeboden door verschillende sportaanbieders om de Rotterdammer kennis te laten maken met het sportaanbod in de stad. Zo kun je op een multiveld deelnemen aan klassieke sportclinics, zoals korfbal, tennis of baseball. Maar ook sporten als boksen, dansen en skateboarden zijn vertegenwoordigd.

010Moves heeft een diversiteit aan sporten. Allemaal georganiseerd vanuit de stad om zoveel mogelijk Rotterdammers aan het sporten te krijgen. In het kader van de Rdamse Street Culture week, dat in diezelfde week plaatsvindt, is er 3x3 basketbal, freestyle soccer, skateboarden, stuntsteppen én het WK panna knock out.

329302 henegouwerplein 050273 b1e7a8 large 1567677338

Ook voor de niet ervaren sporter of supporter is er voldoende te doen. Zo is er van 12.00 – 16.00 uur een Break dance battle waar dansers van de Legends en 010Hiphop hun tricks laten zien. Daarnaast zijn er op het centrale podium verschillende dans- en muziekoptredens met onder andere demo’s van cheerleaders. De NEVOBO bus strijkt neer, die uitklapt met diverse volleybal onderdelen. Als klap op de vuurpijl delen zij wedstrijdkaarten uit voor het EK Volley dat ook nog eens plaatsvindt in hetzelfde weekend.

Kortom, zaterdag 14 september bruist dé sport in Rotterdam! Van amateur tot talent, van niet sporter tot supporter.

Meer informatie over het event en het volledige programma is te vinden op: www.rotterdamsport.nl/010moves

329298 poster%20010moves 0415bc original 1567676416