Ontdek een sport tijdens de Sport Experience

Van honkbal tot thaiboksen en van crossfit tot yoga. Kinderen (2-12 jaar) in Rotterdam-Noord en Kralingen-Crooswijk kunnen van 2 tot en met 11 oktober gratis kennismaken met 20 verschillende sporten tijdens de Sport Experience.

Op de basisscholen in Noord en Kralingen-Crooswijk wordt aan alle kinderen een keycord met pas, inclusief persoonlijke QR-code, uitgedeeld. Hiermee kunnen ze bij de sportactiviteit ‘inchecken’ om vervolgens meteen te starten met een training of clinic. Om hen een totale beleving van de diversiteit van sport mee te geven, kunnen kinderen zo vaak meedoen als ze willen.

Prijzen

Om kinderen extra te motiveren zijn er prijzen te winnen, zoals een gratis lidmaatschap. Zo maken ze bijvoorbeeld kans op een half jaar lidmaatschap bij 010HipHop of een tennisracket bij Unilever Tennisclub (UTC).

Sportbedrijf Rotterdam organiseert in samenwerking met Rotterdam Sportsupport en gemeente Rotterdam deze Sport Experience. De verschillende sportactiviteiten worden aangeboden door lokale sport- en beweegaanbieders. Dit is een mooie manier om gratis van alles uit te proberen. Als kinderen een sport ontdekken die ze leuk vinden, kunnen ze meteen lid worden.

Kijk voor meer informatie op www.sportexperience2019.nl.