Gymzaal Klein Coolstraat; startpunt van modern sporten en bewegen in Rotterdam

Sportbedrijf Rotterdam gaat gymzalen in Rotterdam afstoffen. Want eerlijk gezegd zijn de gymzalen in de afgelopen decennia nauwelijks veranderd. In het klaslokaal heeft een digibord het ouderwetse krijtbord vervangen, maar de bok, het paard en de kast zijn nog steeds vaste inventaris van een doorsnee gymzaal. Daar gaan we verandering in brengen, te beginnen met Gymzaal Klein Coolstraat!

Wat is er allemaal nieuw?

In deze gymzaal is een ledvloer aangebracht waarmee je allerlei belijningen aan en uit kunt zetten. Er is een interactieve smartwall voor oneindig veel mikspelletjes. Aan het plafond hangen elektrisch bedienbare hijsunits waarin allerlei klim en schommelmateriaal kan worden gehangen en aan de wand is een walljumper bevestigd, een soort trampoline die niet alleen horizontaal gebruikt kan worden maar ook in een hoek voor bijvoorbeeld freerunnen. Er is een goede licht- en geluidsinstallatie en er is allerlei digitaal en interactief spelmateriaal aangeschaft waarmee de gymdocent allerlei nieuwe spelvormen kan aanbieden.

Showcase

Gymzaal Klein Coolstraat wordt de showcase van Sportbedrijf Rotterdam; een zaal waarin we samen met de gebruikers gaan ervaren wat werkt en wat niet. Voor bewegingsonderwijs en voor ander sportaanbod. Aan de hand van de leerpunten in deze zaal, maken we een plan om meer gymzalen aan te pakken in de toekomst. Én we gaan in deze locatie zoveel mogelijk mensen inspireren om anders te denken over sport- en beweegaanbod, buiten de bestaande kaders. Gymzaal Klein Coolstraat is het startpunt van modern sporten en bewegen in Rotterdam!

Foto's: Tijmen Kielen