Nieuwe prijs voor startende Rotterdamse sportondernemer

Dansschool Bellyssima heeft op 10 februari in Ahoy de prijs voor 'Best Startende Sportondernemer 2019' in ontvangst genomen. Sportbedrijf Rotterdam organiseert dit jaar voor het eerst een programma om beginnende sportondernemers op weg te helpen.

345009  w9b1952 1394ae original 1581355965

Na het startschot van Richard Krajicek, directeur van het ABN AMRO World Tennis Tournament, pitchten alle vijftien deelnemers hun sportonderneming met een korte video. De jury koos hieruit Dansschool Bellyssima als winnaar. Die begon in 2018 met het aanbieden van buikdanslessen in het centrum van Rotterdam.

345008 ay4p4973 9e2ff1 large 1581355866

Lessen voor de beginnende sportondernemer

Voor ondernemers in de sport begint lesgeven vaak als een hobby. Ze geven bijvoorbeeld één uur in de week bootcamptraining naast een fulltime baan. Wil je dit uitbouwen, dan krijg je te maken met vragen als: hoe match je je aanbod met de doelgroepen in de wijk? En hoe doe je eigenlijk je administratie? Het programma Sportondernemer geeft daarop antwoord.

Teamwork

‘Je start met drie dagen voltijds trainen voor het ondernemerschap,’ legt Ronald van Ombergen, directeur van Sportbedrijf Rotterdam uit. ‘Daarna komen de deelnemers nog vijf dagen terug voor coaching, om te leren van deskundigen en van elkaar. Want ook ondernemen in de sport is teamwork.’

Dat blijkt ook uit de opzet van het programma, dat werd samengesteld door trainers Harry Bakker en Wesley dos Santos van The New Entrepeneur, in opdracht van Sportbedrijf Rotterdam. Alida Vreden-Cyrus van Cyrus Company zorgde voor de verbinding tussen de partijen en coördineerde het project.

Ook ondernemen in de sport is teamwork

Ronald van Ombergen

Prijzengeld

Adrijana Beumer mag nu € 7.500,-, besteden via Sportbedrijf Rotterdam aan bijvoorbeeld online communicatiemiddelen of doelgroeponderzoek. Adrijana wil, naast haar lessen in het Centrum en Oude Westen, uitbreiden naar meerdere gebieden in Rotterdam. Adrijana: 'Ik wil nóg meer dansles aanbieden, zodat meer vrouwen zich aan kunnen sluiten bij onze sisterhood'.

Nóg meer dansles aanbieden, zodat meer vrouwen zich aan kunnen sluiten bij onze sisterhood

Adrijana Beumer

Alle Rotterdammers in beweging

Sportaanbieders kunnen terecht bij de sportregisseur in hun deel van de stad. Zo helpt Sportbedrijf Rotterdam startende en bestaande sportondernemers met de praktische kant van een bedrijf runnen, zoals het vinden van de juiste locatie, een samenwerking aangaan of een nieuwe doelgroep vinden. Sportbedrijf Rotterdam wil alle Rotterdammers aan het sporten krijgen.

345010  w9b1740 f2f97a large 1581356069

De jury bestond dit jaar uit: Ronald van Ombergen (directeur Sportbedrijf Rotterdam), Roland Wondolleck (voorzitter Raad van Commissarissen Sportbedrijf Rotterdam), Francis Neslo (Dancecenter Got2Groove) en sportregisseur Robbie van Beers.