Sportcentrum De Wilgenring gaat interactief

Vandaag opent Sportbedrijf Rotterdam officieel de twee nieuwe interactieve squashbanen én een interactieve klimwand in Sportcentrum De Wilgenring aan de Melanchtonweg. "We willen Rotterdammers op deze innovatieve manier inspireren om te bewegen", legt Ronald van Ombergen, directeur van het Sportbedrijf uit.

"Vandaag hebben experts onze gasten laten zien en ervaren wat je allemaal met de interactieve squashbanen en de klimwand kunt doen", vertelt Melvin van Zanten, locatiemanager van Sportcentrum De Wilgenring. "En dat is een hele hoop! De interactieve spelletjes maken de klimwand en de squashbanen ineens tot een jungle of het heelal en dat zorgt ervoor dat je steeds uitgedaagd wordt om in beweging te blijven, om te klimmen of ballen tegen de muur te gooien of te slaan. Het combineert een fantasiewereld met de squashbaan en de klimmuur en dat verveelt nooit."

Iedereen is welkom om zelf de interactieve klimmuur en interactieve squashbaan uit te proberen. De squashbaan kun je huren per half uur via de website van Sportbedrijf Rotterdam. Je betaalt €3,00 bovenop het normale tarief voor een squashbaan. De klimmuur is helemaal gratis te gebruiken. "We willen ouders of broertjes en zusjes van kinderen die zwemles volgen hiermee uitdagen om zelf ook lekker te bewegen tijdens het wachten", legt Van Zanten uit. "En de interactieve squashbaan is perfect om een kinderfeestje in te vieren", besluit de locatiemanager.