De Senior Games roept Rotterdamse senioren op om in beweging te komen!

Meer bewegen met de Beweegposter

Vanaf deze week kunnen alle Rotterdamse senioren door middel van een online ‘Beweegposter’ met bijbehorende instructie video thuis actief bewegen. Hiermee willen de initiatiefnemers van de Senior Games Rotterdam de senioren toch in beweging brengen, juist nu de sportaccommodaties vanwege de corona maatregelen zijn gesloten.

“Helaas kunnen thuiswonende senioren nu niet deelnemen aan sportlessen bij hen in de buurt. Om de Rotterdamse senioren toch in beweging te houden of op weg te helpen, is de ‘Beweegposter’ ontwikkeld. Met behulp van de bijbehorende instructievideo kan iedereen vanuit huis en in eigen tempo lekker bewegen”, aldus  Alice Offringa van Dignus, Vriend van Laurens en een van de initiatiefnemers van de Senior Games. ‘’

Mevrouw Ria Matena is een van deze ouderen. ,,Ik ben erg verheugd met de mogelijkheid om doormiddel van het ontvangen pakket en beweegposter thuis aan de slag te kunnen. Naast dat bewegen goed is voor het lichaam draagt het ook bij om lekkerder in je vel te zitten op fysiek, maar ook mentaal vlak, zo geeft ze aan.

Doel van de Senior Games Rotterdam is om zoveel mogelijk ouderen in beweging  te brengen. Door lokale sportaanbieders te koppelen aan woonzorglocaties en thuiswonende ouderen, kunnen senioren ontdekken welke sportmogelijkheden er zijn in hun buurt.

Wilt u ook lekker bewegen op een laagdrempelige manier? Kijk dan op de website

seniorgamesrotterdam.nl en download de beweegposter of bekijk het sportaanbod bij u in de buurt.

De Senior Games Rotterdam zijn een initiatief van Laurens en Dignus|Vriend van Laurens in samenwerking met het  Sportbedrijf Rotterdam en de Gemeente Rotterdam.