Kleine Rotterdammers maken gratis kennis met korfbal

Op zaterdag 12 juni openen zeven Rotterdamse korfbalverenigingen hun deuren tijdens de Kangoeroe Klup Dag. Kangoeroe Klup is een sportles met een knipoog naar korfbal, speciaal voor kinderen van 2 tot 6 jaar. Op deze dag maken kinderen gratis kennis met deze laagdrempelige vorm van korfbal. De deelnemende verenigingen zitten in Charlois, Feijenoord, Hillegersberg-Schiebroek, Hoogvliet, IJsselmonde en Prins Alexander.

392435  mg 6847 58c871 original 1622628069

Proeftraining

Rennen, springen, mikken, gooien, klimmen: het zijn allemaal onderdelen van een Kangoeroe Klup-training. Op 12 juni kunnen kinderen in de leeftijd van 2 tot 6 jaar het uitproberen. Tegelijk maken ze kennis met de vereniging. Vinden ze de proeftraining leuk, dan kunnen ze lid worden en voortaan meedoen met de wekelijkse training.

Meedoen

De proeftrainingen duren ongeveer een uur. Wie mee wil doen, kan zich inschrijven via de website van Sportbedrijf Rotterdam: www.sportbedrijfrotterdam.nl/kangoeroeklup. De kinderen kunnen het beste makkelijk zittende kleding aandoen.

Locaties en tijden

Inschrijven voor de proeftraining kan vanaf nu bij de volgende verenigingen:

Charlois, Sperwers - Carnissedreef 8 | 11.00 - 12.00 uur

Charlois, Thor - Ellemare 171 | 10.00 – 11.00 uur

Feijenoord, OZC - Enk 190 | 11.00 – 12.00 uur

Hillegersberg-Schiebroek, NIO - Abeelweg 233 | 11.00 - 12.00 uur

Hoogvliet, Nikantes - Botreep 10 | 10.00 – 11.00 uur

IJsselmonde, Eureka - Koninginneweg 83 | 10.00 – 11.00 uur

Prins Alexander, RKC WION - Max Planckplaats 300 | 09.15 – 10.00 uur

Hqdefault

De Kangoeroe Klup Dag is onderdeel van de reeks activiteiten die het Sportbedrijf Rotterdam samen met de Korfbalbond organiseert rondom de Korfbal Leaguefinale. Samen gebruiken ze het evenement om de Rotterdammers te laten kennis maken met korfbal.